keskiviikko 6. elokuuta 2014

Koeneulojan roolissa.

Lumi Karmitsa suunnitteli n. kuukausi sitten aivan ihanan mallin lapasiin.
Hän julkaisi lapasista kuvan facebookin neulonta ryhmässä, Ja pyysi samalla koeneulojia, ja tottakai olin yksi innoikkaimmista koeneulojista.
Lumi teki omat lapaset nalle-langasta. Minäkin olin kaivellut lankalaaristani nallet valmiiksi, mutta sitten muutinkin mieltäni.
Olen saanut perintölankoja pari vuotta sitten, väri on ihanan marjapuuro ja lanka todella ohutta, joten kerät on odotellut ideaa ja inspistä... ( paksuus vastaa angora lankaa)
Lanka on 70-luvun muoti väriä ja lankaa. Pirta Modella : valvilla oy K-kaupan oma merkki.:D
Ei varmasti saa enää mistään :D villaa ja polyakryylia.
Keriä olisi niin paljon että kyllä niistä villatakin saisi, mutta se olis jo liian imelä.
Mutta ! TÄHÄN se sopi aivan loistavasti.

Jouduin muuttamaan vähän ohjetta, sillä ohkaisempi lanka aiheutti sen, että ihan suoraan ohjeen mukaan tehtynä, hanskat olis mahtunut mun kaks vuotiaalle pojalle :D
Lisäämällä muutaman kierroksen hanskoista saa sopivan kokoiset ohuellakin langalla.

Ja tässä on mun versio Lumin suunnittelemista vanttuista.
Mä tykkään, neiti on nero :D
Etsiskelen Lumin blogin jostain, ja lisään sen myöhemmin tänne niin pääsette tutkimaan ohjetta.

 http://www.ravelry.com/patterns/library/sleeping-beautys-snoozing-mittens
Ja täältä löytyy Lumin ohje.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti